חשיבה הטרונורמטיבית
להטבק+
קיבלתי המון תגובות בהמון ערוצים על הפוסט הזה
חלק מהמחקר המוזכר בו מייצג חשיבה הטרונורמטיבית (מונח המתייחס למערכת של נורמות חברתיות הגורסות כי אנשים מתחלקים לשתי קטגוריות מגדריות משלימות (גבר או אישה) אשר מהן נגזרים תפקידיהם הטבעיים בחברה. בנוסף, נורמות אלו מגדירות את ההטרוסקסואליות כנטייה המינית הנורמלית אם היא מתקיימת בין גבר אחד ואישה אחת).
ציטוט מהמאמר:
Assumptions
Many participants mentioned that physiotherapists made assumptions about them. There were two subthemes – assumptions about sexuality and assumptions about gender identity.
Assumptions about sexuality were that physiotherapists incorrectly assumed participants were heterosexual. For example, P32 (female, bisexual) said the physiotherapist had ‘assumed my partner was male’ and another said her physiotherapist ‘assumed I was straight as I was being treated for a pregnancy-related condition’ (P102, female, lesbian). Reactions to these assumptions were mixed. Many participants expressed frustration or annoyance – often because they then felt that they had to either disclose their sexual preference (and risk discrimination) or lie (and hide aspects of their life). For example, P81 (male, gay) said: ‘I hate the feeling of having to come out all the time’ and another said she felt awkward having to ‘make a decision (whether) to come out or not, or if it’s safe to’ (P107, female, lesbian). Other people (fewer) said they were not concerned by these assumptions: ‘It didn't bother me, although it is incorrect, it is the societal norm and people cannot help assuming these things sometimes’ (P33, female, bisexual). In contrast, some participants reported positive experiences when physiotherapists interacted with them in a way that counteracted assumptions about their sexuality, for example, P17 (female, queer) said: there was ‘general conversation about my partner…this helps to normalise things and put me at ease’.
The second subtheme was assumptions about people’s gender identity. Generally, it was assumed that people fitted into gender binary categories of male and female. That is, they were assumed to be ‘cis-gendered’. For example, P38 who identified as ‘non-binary’ and ‘panromantic’ experienced assumptions across both subthemes saying ‘[physiotherapists] assumed I was a cis-gendered heterosexual girl. Every. Single. Time. That's the default, until I explain’. In contrast, assumptions about gender were received positively by transgender participants when they were assumed to be the gender with which they identified. For example, one participant said ‘[the physiotherapist] assumed I was genetic female…as a transgender female I was pleased by that’ (P63, transgender female).
A few participants mentioned assumptions implicit within the broader physiotherapy environment. For example, P50 (trans/non-binary, bisexual) said ‘the environment in general wasn't outwardly queer- or trans-friendly…there were assumptions that customers were cis-gender and straight’ and P6 (female, queer) she ‘felt like [it was] an uber heterocentric space’.
ובתרגום:
הנחות
רבים מהמשתתפים ציינו כי פיזיותרפיסטים עשו הנחות לגביהם בשני אופנים – הנחות לגבי מיניות והנחות לגבי זהות מגדרית.
ההנחות בנוגע למיניות היו שהפיזיותרפיסטים הניחו שהמשתתפים היו הטרוסקסואליים. לדוגמה, P32 )) נקבה, ביסקסואלית אמרה שהפיזיותרפיסט "הניח שבן זוגי הוא גבר" ואחרת אמרה שהפיזיותרפיסטית שלה "הניחה שאני הטרו' כשהייתי בהריון" ((P102 נקבה, לסבית. התגובות להנחות אלה היו מעורבות. משתתפים רבים הביעו תסכול או מטרד – לעתים קרובות מכיוון שהם חשו כי עליהם לחשוף את העדפתם המינית (ולהסתכן באפליה) או לשקר (ולהסתיר היבטים בחייהם). לדוגמה, P81) )זכר, הומו אמר: "אני שונא את התחושה של צורך להסביר כל הזמן", ואחרת אמרה שהיא חשה מבוכה לנוכח הצורך "להחליט (אם) לצאת או לא, או אם זה בטוח עבורי" (P107 ) נקבה, לסבית. אנשים אחרים (פחות) אמרו שהם לא מודאגים מההנחות הללו: "זה לא הפריע לי, למרות שזה לא נכון, זו הנורמה החברתית ואנשים לא יכולים שלא להניח דברים כאלה לפעמים" (P33 ) נקבה, דו מיני. לעומת זאת, חלק מהמשתתפים דיווחו על חוויות חיוביות כאשר פיזיותרפיסטים קיימו איתם אינטראקציה באופן שנוגד את ההנחות לגבי מיניותם, למשל, (P17) נקבה, קווירית אמרה: הייתה "שיחה כללית על בן זוגי … זה עזר לנרמל דברים ולגרום לי להרגיש בנוח" .
הנחות לגבי זהות מגדרית של אנשים. באופן כללי, ההנחה הייתה שאנשים התאימו לקטגוריות בינאריות מגדריות של גברים ונשים. כלומר, ההנחה הייתה שהם "מגדר סיס". לדוגמא, P38 שמגדירה עצמה כ "א בינארית" ו"פנומרומנטית" חוותה הנחות לגבי שתיהן כש[פיזיותרפיסטים] הניחו שאני הטרוסקסואלית-מגדרית. "בכל פעם. זו ברירת המחדל, עד שאני מסבירה". לעומת זאת, ההנחות לגבי מגדר התקבלו באופן חיובי על ידי משתתפים טרנסג'נדרים כאשר הניחו שהם המין שאיתו הם מזדהים. לדוגמה, משתתפת אחת אמרה "[הפיזיותרפיסטית] הניחה שאני נקבה גנטית … כנקבה טרנסג'נדרית שמחתי בכך "(P63)נקבה טרנסג'נדרית.
כמה משתתפים ציינו הנחות במשמעות רחבה יותר. לדוגמה, P50 )) טרנס / א בינארי, ביסקסואלי אמר "הסביבה החיצונית באופן כללי לא הייתה עם גישה קווירית או טרנספרנדלית … היו הנחות שהלקוחות הם סיס-מגדריים והטרו' ו- P6 )) נקבה, קווירית "הרגשתי כאילו זה היה מרחב עם עליונות הטרוצנטרית"
אז תשאלו את עצמכם:
אני שואלת – האם את.ה נשואה.י? או האם את.ה בזוגיות?
אם התשובה היא כן – האם אני שואלת מאיזה מגדר בן/בת הזוג?
אני שואלת –האם את מקיימת יחסי מין? או האם את מקיימת יחסי מין עם חדירה? או האם יש לך איזה שהן תלונות הקשורות ביחסי מין?
אם מגיעה אישה בהריון או אחרי לידה – האם אשאל את אותן שאלות?
המאמר המלא- כאן